Jakmile se řekne slovo „móda“, vybaví se v naší mysli bezpočet dámských i pánských zahraničních módních značek. Stále dokola podléháme módním řetězcům z Evropy nebo USA. Proč si však stereotypně vybírat oblečení od zahraniční konkurence, když se dá obléct styl i kvalita přímo u nás? Pražská streetwearová značka Bryland Company nabízí takové produkty, které zaujmou každého zastánce osobité módy i kvalitního přístupu. Svými limitovanými kolekcemi navíc podtrhuje v módním průmyslu svoji originalitu a jedinečnost.
Bryland Company v kostce
Streetová značka Bryland Company, pocházející z Prahy, byla založena v roce 2013 mladou a pohlednou pánskou dvojicí – Mirkem Vospálkem (23 let) a Adamem Křivánkem (23 let). Jedná se tedy stále o čerstvou záležitost na módním trhu, která si pomalu, ale jistě buduje pevnou pozici mezi českými i zahraničními milovníky streetwearového stylu. Zabývá se tvorbou limitovaných kolekcí oblečení z vysoce kvalitních materiálů. Nabízí svým zákazníkům unisexové kousky nevšedních triček, topů, mikin a čepic nebo také originální kryt na Iphone 5/5S.
Bryland Company & známé tváře
Bryland Company si již získala sympatie u několika úspěšných českých sportovců. Kromě Lukáše Váchy, Tomáše Juna nebo Jana Kopice si ji oblíbil také známý fotbalový obránce FK Baumit Jablonec, Vít Beneš, který speciálně pro Herstyle.cz vyjádřil svůj názor na tuto značku:
„K Bryland Company jsem se dostal přes mého spoluhráče Tomáše Juna, který se zná osobně s jedním z majitelů této značky. Líbí se mi na ní především design, který je jedinečný. Kolekce jsou navíc limitované, takže je minimální možnost, že v tom potkáte někoho dalšího.“
Bryland Company & ženy
Protože je tato „street fashion brand“ unisexová, mohou si ji oblékat také ženy. Stačí u oblečení zvolit pouze velikost „S“ nebo „M“ a je to!
Unisexové kousky Bryland Company nafotila také Nicol Votavová. Tato půvabná modelka a herečka, v současné době známá jako nadějná modelka Martina z filmové novinky Modelky s.r.o., nám prozradila své mínění o této značce:
„Značka Bryland Company se mi líbí, protože svojí kreativitou a ojedinělostí vybočuje ze stereotypu „zajeté“ módy. Byla to otázka času, kdy se něco takového od kluků konečně objeví, a posune to tak hranice opět o kus dál. Hlavně je to další možnost nejen pro kluky, ale i pro holky, protože není nutností nosit jen podpatky a šaty, že? Tomu bych dala velké plus. Osobně miluji takový styl a navíc je pro mě černá barva základem outfitu.“
Rozhovor s Mirkem Vospálkem o Bryland Company
Mirek Vospálek je jedním z dvojice talentovaných a velmi cílevědomých majitelů pražské streetové značky Bryland Company, který ochotně zodpověděl všechny dotazy pro módní web Herstyle.cz:
Mirku, co Tě společně s Adamem Křivánkem vedlo k založení vlastní módní značky?
Oba máme velmi blízko k módě, a to zejména ke stylu „streetwear“. Jedním z hlavních impulsů pro nás bylo, že v České republice není tento styl vůbec rozšířený, a přitom poptávka po něm je veliká. V hlavě jsme měli několik dobrých nápadů, které jsme chtěli delší dobu zrealizovat, a proto jsme se rozhodli založit vlastní značku. Doufáme, že v Čechách vyplní prázdné místo a zaujme zde hlavní pozici, co se streetwearové módy týče, a zároveň se pokusí konkurovat světovým streetovým značkám, které jsou v cizině hodně rozšířené.
Co vše je potřebné k jejímu založení?
Hodně peněz – bez nich to bohužel nejde. Originální nápad a vize do budoucna. Musíte také najít správné dodavatele materiálů, firmy a lidi, se kterými budete spolupracovat.
Jak vás napadl samotný název značky Bryland Company?
Při vymýšlení názvu jsme se soustředili na to, aby nás nejvíce vystihovalo slovo podobné briliantu, jelikož se jedná o diamant vybroušený do zvláštní formy tak, aby vynikl jeho lesk. A přesně to chceme, aby nás charakterizovalo, protože od začátku vyrábíme věci z kvalitních materiálů, které jsou promyšlené do detailů, ručně zpracované a jen ve velmi omezeném množství. Jelikož jsme ale zároveň chtěli, aby náš název byl originální, vytvořili jsme z briliantu slovo Bryland, které nás chytlo hned od začátku.
Pro koho je značka Bryland Company určená?
Značka je určená všem, kterým se líbí tento styl oblečení a kteří chtějí mít originální produkt vyrobený z vysoce kvalitních materiálů. Zároveň nechtějí chodit po ulici a potkávat okolo sebe lidi ve stejných věcech, jak se tomu často u velkých obchodních řetězců stává. Všechny kolekce jsou vyráběny v limitovaném počtu, a proto si každý může být jistý, že stejný produkt má opravdu extrémně omezený počet lidí. Každý kus je také zvlášť kontrolován, a je tedy vyloučené, že si zákazník koupí kazovou věc, jak je tomu mnohdy právě u velkovýroby.
Kde s Adamem čerpáte inspiraci ke svým limitovaným kolekcím?
Jelikož nejsme na trhu dlouho, máme spoustu vlastních nápadů do dalších kolekcí, které chceme zrealizovat. Inspirací nám může být zahraničí, kde je tento styl hodně rozšířený a nabídka produktů je zde velmi rozmanitá a pro nás zajímavá.
Vaše produkty si oblíbili také známí fotbalisté Synot Ligy. Mezi hráči klubu FK Baumit Jablonec jsou to např. Vít Beneš, Jan Kopic nebo Tomáš Jun. Sparťanský reprezentant Lukáš Vácha dokonce nafotil vybrané kousky pro vaše oficiální stránky na veřejných sociálních sítí. Jak vnímáte tuto „populární klientelu“?
Zájem z jejich strany nás samozřejmě velmi těší. Pokaždé, když se naše věci objeví na někom známém a populárním, tak z toho máme velkou radost. Je to pro nás dobrá reklama a zároveň i důkaz toho, že naši produkci vedeme tím správným směrem.
Své zboží zasíláte celosvětově. Jaká je poptávka po vašich produktech mimo Českou republiku?
Z našeho hlediska si myslíme, že je dobrá. Dalo by se říct, že až nad naše očekávání. Hodně objednávek evidujeme hlavně z Německa, Rakouska a Dánska.
Všechny vaše doposud nabízené produkty jsou unisexové. Chystáte se v budoucnu vytvořit speciální kolekci určenou výhradně pro ženy/muže?
V naší příští kolekci budou zatím všechny naše věci opět pouze unisexové. Holky si objednávají malé velikosti – „S“ nebo „M“. Do budoucna se tomu ale určitě nebráníme, zatím však žádný konkrétní plán na speciálně dámskou nebo pánskou kolekci nemáme.
V současné době zatím nemáte žádný kamenný obchod. Plánujete v budoucnu nějaký otevřít?
Již od začátku máme tuto záležitost stanovenou jako takový náš hlavní cíl. Pokud se nám bude dařit a lidem se i další kolekce budou líbit, doufáme, že se nám to povede a co nejdříve kamenný obchod opravdu někde v centru Prahy otevřeme.
Na co se mohou vaši zákazníci těšit v blízké době?
V první řadě na nové zimní čepice, které vyjdou zhruba za týden. Dále na „crewneck“ mikinu. V příštím roce se mohou naši zákaznici těšit také na zcela novou kolekci, která bude zahrnovat spoustu zajímavých prvků a myslím, že by se lidem mohla hodně líbit. Na podrobnosti si budou všichni muset ale ještě chvíli počkat. 🙂
Patříte mezi milovníky street fashion? Neváhejte a poohlédněte se po originálním kousku od této originální a velmi stylové české značky. Herstyle.cz miluje osobitou módu a zejména kreativní tvorbu, za nás tedy dáváme „thumbs up“!